Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik een product retourneer?
De kosten om de producten retour te sturen zijn echter voor eigen rekening. Betreft het een garantie of een defect product kijk dan hieronder verder.
Wat is het herroepingsrecht?
Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.
Producten zoals shampoo’s, conditioners en stylingproducten mag je bekijken en de verpakking uiteraard lezen, maar open het product niet als je het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen.
Kappersproducten en tools (zoals stijltangen, föhns, tondeuses en scharen) mag je uit de doos halen en van alle kanten bekijken. Maar als je het volledige aankoopbedrag terug wilt ontvangen mag je de tool niet gebruiken.
Make-up, beautyproducten mag je bekijken en de verpakking uiteraard lezen, maar wanneer je het aankoopbedrag hiervan terug wenst te ontvangen mag je het niet gebruiken om redenen van gezondheidsbescherming/hygiëne.
Het uitgangspunt hierbij is dat je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een fysieke winkel zou doen.
Heb je de producten of tools toch gebruikt?
Voor het beoordelen van de genoemde artikelen is het niet nodig om de verpakking te openen en/of het product te gebruiken. Na opening en/of gebruik van deze producten kan het zo zijn dat deze niet meer in verkoopbare staat zijn, waardoor de waardevermindering kan oplopen tot 100%.
Neem voor de zekerheid eerst contact op met onze klantenservice.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Onze contactgegevens zijn:
Natural Hairlounge
Postbus 84065
3009 CB Rotterdam
E-mailadres: klantenservice@naturalhairlounge.nl
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.
Hoe retourneer ik een product?
Wanneer je graag een product wilt retourneren binnen het herroepingsrecht, willen wij je vragen om het retourformulier te printen en bij de retourzending in een verzenddoos toe te voegen. Zo weten wij dat de retourzending van jou is én kunnen wij de retourzending zo spoedig mogelijk afhandelen.
Heb je een gratis product bij jou te retourneren product(en) ontvangen? Vergeet deze dan niet bij de retourzending te voegen.
Om te zorgen dat jouw pakket zonder schade aankomt, vragen wij de producten goed in te pakken en daarna met de bijbehorende stukken te verzenden naar:
Natural Hairlounge
Postbus 84065
3009 CB Rotterdam
Naturalhairlounge.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij naturalhairlounge.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen.
Ook adviseren wij het bewijs van afgifte met de track & trace van de vervoerder te bewaren, zo kunnen wij samen altijd achterhalen waar je pakketje zich bevindt.
De retourzending wordt doorgaans binnen 3-5 werkdagen verwerkt. Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen bericht gehad dat je retourzending is ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb een kapot of defect product ontvangen. Wat nu?
In dit geval willen we je vragen om contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij zullen je een retouretiket geven zodat je het kapotte of defecte product gratis kunt retourneren. Schrijf op de bijgeleverde pakbon je klacht, en stuur deze samen met het defecte product terug. We zullen deze vervolgens controleren.
Op het moment dat we een vervangend product gaan opsturen, ontvang je een verzendbevestiging. Vanaf dat moment zou je het nieuwe product binnen de standaard levertijd moeten ontvangen. De levertijd gaat in op het moment dat je van ons een verzend e-mail hebt ontvangen.